Kialu Design

 

Köpvillkor Kialu design

Kort sammanfattning: Nästan alla motiv på tyg görs efter kundens önskemål, det finns alltså oftast inget lager med färdiga produkter. Alla motiv skräddarsys för dig som kund efter det att du genomfört ditt köp. Den angivna leveranstiden kan då ta upp till 7-14 dagar.

Regeln om ångerrätt i lagen om konsumentskydd vid distansavtal gäller alltså inte.  (Undantaget är färdiga produkter) Eventuell retur betalas av kunden.

Skulle det vara något fel på din produkt eller att den är trasig vid ankomst kontakta oss inom 14 dagar.

Ej uthämtat paket bekostas av kunden. (Kunden står för kostnaden för att få paketet skickat igen) Saknar du din paketavi, kontakta oss så hjälper vi dig att söka upp försändelsen. Kialu ansvarar INTE för vem som hämtar ut ditt paket hos ombudet eller vem som hämtar din försändelse i din brevlåda. Vill du att din leverans ska skickas som spårbar eller REK, kontakt oss innan eller omedelbart efter genomfört köp.

När du beställer en egen design på t ex en t-shirt eller bildekal kan vi ta ut en startkostnad innan vi påbörjar designen, vilket i så fall meddelas i förväg. När du godkänt designen och betalat hela summan, tillverkas det du beställt. Ingen ångerrätt eller retur efter detta då beställningen är personlig och du redan godkänt designen.

 

 

  1. Om Kialu

Företaget har sitt säte i Solna. Företagets postadress är Växlarevägen 101. 170 63 Solna.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kialundberg@kialu.se  med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

  1. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till  din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter,  pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kialundberg@kialu.se

  1. Leverans

Våra normala leveranstider är 2-5 dagar dagar för färdiga produkter. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Leveranstid: Då de flesta ordrar är unika kan vi aldrig garantera leveranstiden generellt för alla ordrar. De allra flesta skickas inom 2-5 arbetsdagar men du måste räkna med upp till tre veckors leveranstid för udda produkter eller tryck. Om det är viktigt med leverans inom en viss tid – skriv detta som en kommentar till din order. Vi försöker alltid att kontakta dig så fort som möjligt om leveranstiden blir längre än normalt.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har  meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kialundberg@kialu.se

Ej uthämtade paket
När du anger din adress är det viktigt att den är rätt samt att du kan ta emot post på adressen. Vid ev. returer av paket som skickats till fel adress eller ej hämtats ut tillkommer kostnad för ny frakt alt. 200:- för hantering av outhämtade paket. Normal liggtid är 14 dagar men hämta gärna ut försändelser omgående.

 

  1. Priser

Alla priser anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från  leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende  på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

  1. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14  dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som  du har beställt.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 

Fel på vara, t ex fel årtal, felstavad text.

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till  oss kialundberg@kialu.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din  adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen  gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid  retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig  förpackning.

Du ansvarar för att returen kommer når företaget, så vi rekommenderar spårbar försändelse, gärna rek.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av  en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga  värde vid använd eller skadad produkt.

Återbetalningar sker via Paypal eller insatt på ditt bankkonto.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som har tryckts på beställning av dig

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Produkter på REA eller nedsatt pris.

Specialbeställningar, produkter som ej finns i webshoppen.

  1. Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig.  Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Har du valt en produkt med text som du själv uppgett (och som vi kopierat) och stavat fel går varan ej att reklamera
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till  kialundberg@kialu.se där du anger ditt namn, din adress,  e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en  liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i  enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för  returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar  sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande  konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se

  1. Ansvarsbegränsning 

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av  omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa  omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,  myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på  produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och  andra faktorer utanför vår kontroll.

  1. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna  återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan  förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi  försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

  1. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en  webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.  Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en  användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du  besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika  funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt  nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens  hemsida.

 

  1. Personuppgifter

Genom att handla hos kialundberg@kialu.se accepterar du vår  dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar  om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än  nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller lämnar aldrig dina uppgifter vidare till tredjepart utan rättslig grund.

Kialu kialundberg@kialu.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss  för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa  marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat  till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn,  adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla  dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller  för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis  bokföringslagen.

10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör.  Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och  telefonnummer.     Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos  betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet  och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Paypal, Visa, Mastercard, Bank, Swish.

10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.

10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om  det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd
Kialu kialundberg@kialu.se är ansvarig för lagring och behandling av  personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig  information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert  sätt.

11. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

12. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med  företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land  än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform  för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

 

 

 

Kort sammanfattning: Nästan alla motiv på tyg görs efter kundens önskemål, det finns alltså oftast inget lager med färdiga produkter. Alla motiv skräddarsys för dig som kund efter det att du genomfört ditt köp. Den angivna leveranstiden kan då ta upp till 7-14 dagar.

Regeln om ångerrätt i lagen om konsumentskydd vid distansavtal gäller alltså inte.  (Undantaget är färdiga produkter) Eventuell retur betalas av kunden.

Skulle det vara något fel på din produkt eller att den är trasig vid ankomst kontakta oss inom 14 dagar.

Ej uthämtat paket bekostas av kunden. (Kunden står för kostnaden för att få paketet skickat igen) Saknar du din paketavi, kontakta oss så hjälper vi dig att söka upp försändelsen. Kialu ansvarar INTE för vem som hämtar ut ditt paket hos ombudet eller vem som hämtar din försändelse i din brevlåda. Vill du att din leverans ska skickas som spårbar eller REK, kontakt oss innan eller omedelbart efter genomfört köp.

När du beställer en egen design på t ex en t-shirt eller bildekal kan vi ta ut en startkostnad innan vi påbörjar designen, vilket i så fall meddelas i förväg. När du godkänt designen och betalat hela summan, tillverkas det du beställt. Ingen ångerrätt eller retur efter detta då beställningen är personlig och du redan godkänt designen.